پروتکل های بهداشتی برگزاری نمایشگاه بین المللی
حوزه مرکز نمایشگاهی |
ایجاد گیت ضد عفونی (محلول پاش) در درب ورودی اصلی نمایشگاه |
ایجاد گیت ضد عفونی (محلول پاش) در درب ورودی سالن های نمایشگاهی |
تامین تجهیزات مکانیزه مورد نیاز جهت ضدعفونی کف، درب و سطوح سالنهای نمایشگاهی |
ایجاد و تجهیز ایستگاه تب سنجی و غربالگری در محل درب های ورودی اصلی نمایشگاه و درب های ورودی سالن با همکاری انظامات و عوامل هلال احمر با تامین ملزومات |
ایجاد پایگاه هلال احمر در درب ورودی اصلی نمایشگاه و هماهنگی جهت افزایش تعداد نیروهای هلال احمر در ایام برگزاری نمایشگاهها |
ایجاد غرف عرضه ملزومات بهداشتی از جمله ماسک، شیلد، دستکش، محلول های ضدعفونی در مبادی ورودی اصلی و نقاط مرکزی نمایشگاه بمنظور تامین ملزومات مورد نیاز بازدیدکنندگان، مشارکت کنندگان و پیمانکاران با جانمائی مناسب |
تامین و استقرار تجهیزات مکانیزه ضد عفونی دست و کفش در مبادی ورودی یا خروجی سالنهای نمایشگاهی جهت استفاده غرفه داران و بازدیدکنندگان به تعداد مناسب به همراه پیش بینی عوامل مورد نیاز جهت نگهداری و شارژ آن |
ایجاد ایستگاه مرکزی پشتیبانی و تامین ملزومات و مواد ضدعفونی مورد نیاز با تدوین و اجرای برنامه شارژ تجهیزات و ملزومات با آموزش و توجیه عوامل |
ایجاد و تجهیز زیرساخت های ثبت نام آنلاین بازدیدکنندگان با امکان پرداخت و تهیه بلیط الکترونیک بمنظور کاهش توقف جهت تهیه بلیط در مبادی ورودی و تدارک و استقرار تجهیزات کنترل هوشمند بلیط ورودی |
ایجاد امکان بازدید مجازی نمایشگاهها از طریق پرتال و سایر رسانه های مجازی |
برگزاری مراسم افتتاحیه (افتتاحیه بدون سخنرانی در سالن همایش و صرفاٌ بصورت قطع روبان) |
ایجاد غرف عرضه آب معدنی و نوشیدنی های استاندارد (پاکتی/قوطی) به تعداد مکفی در نقاط مختلف نمایشگاه با نظارت در رعایت پروتکل های بهداشتی ذیربط |
تجهیز کلیه روشویی های سرویس های بهداشتی اماکن عمومی / اداری به شیرآلات چشم الکترونیک |
افزایش تعداد رو شویی های سرویس های بهداشتی |
تجهیز کلیه روشویی های سرویس های بهداشتی عمومی و اداری به جا مایع دستشویی الکترونیک صنعتی متناسب با تعداد مراجعین بویژه سرویس بهداشتی های پر تردد مجموعه شرکت |
تامین و نصب دستگاههای پر قدرت خشک کن دست (صنعتی) در سرویس های بهداشتی بمنظور کاهش زمان توقف افراد در سرویس های بهداشتی با نصب دستمال حوله ای |
تامین سطل زباله درب دار پدالی مخصوص جمع آوری ماسک و دستکش در داخل و فضای بیرونی سالن و تخلیه مستمر آن ( با درج نوشته مخصوص ماسک و دستکش و دستمال) |
تامین سطل زباله درب دار مخصوص جمع آوری ظروف یکبار مصرف سرو غذا در فضای بیرونی سالن و تخلیه مستمر آن (با درج نوشته مخصوص زباله های ظروف پذیرایی و بطری و ...) |
اختصاص بیلبرد یا استندهای اطلاع رسانی در نقاط مختلف محوطه فضای باز به همراه تهیه و نصب پیام های گرافیکی/ متنی هشدار دهنده بهداشتی/ مراقبتی |
اختصاص درب های مستقل جهت ورود و درب های مستقل جهت خروج بازدیدکنندگان از سالنهای نمایشگاهی و درج علائم مربوطه |
گشایش کلیه درب های ورودی و خروجی سالنهای نمایشگاهی بمنظور ایجاد جریان پایدار تهویه طبیعی در داخل سالنهای نمایشگاهی |
فعالیت مسجد حضرت ابراهیم مطابق با پروتکل های ابلاغی و مصوب مساجد |
حذف پرداخت ورودیه در پارکینگهای نمایشگاه بمنظور اجتناب از هر گونه توقف |
فعالیت رستوران مطابق با پروتکل های بهداشتی مصوب صنفی ذیربط |
صدور کارت شناسایی و معاینه عوامل توزیع غذا از طریق پزشک و عوامل هلال احمر مستقر در مرکز نمایشگاهی |
ممانعت از ورود هر گونه غذا از خارج از سایت نمایشگاه به داخل |
بازگشایی کلیه سرویس های بهداشتی محوطه نمایشگاه بمنظور کنترل تراکم افراد در زمان آماده سازی ، برگزاری و جمع آوری غرف و کالاها |
ضدعفونی مستمر سرویس های بهداشتی |
افزایش تعداد دفعات تخلیه سطل های زباله اصلی نمایشگاه و انتقال به دپوی زباله مرکزی |
صدور کارت شناسایی برای کلیه عوامل ارائه خدمات زیر مجموعه پیمانکاران ذیربط |
الزام کلیه عوامل پیمانکاران تامین کننده خدمات طرف قرارداد به استفاده از ماسک و ترجیحاً دستکش و شیلد محافظ |
ضدعفونی مستمر تجهیزات و ملزومات ارائه خدمات نظافت / ضدعفونی توسط پیمانکار شرکت با پیش بینی ایستگاه ضدعفونی و تامین البسه ضدعفونی برای متولیان ذیربط |
ضد عفونی سالنهای نمایشگاهی قبل از شروع عملیات غرفه سازی با تدارک و تامین ملزومات |
بهره برداری از سالن های همایش صرفاً با رعایت فاصله اجتماعی و با استفاده کامل برگزارکنندگان و مدعوین از ماسک (حداکثر مدعوین تا 50 درصد از ظرفیت سالن) |
ضد عفونی روزانه پارکینگ با استفاده از تجهیزات مکانیزه اداره آتش نشانی / پیمانکار بهره بردار در دوره های ساخت و ساز/حین برگزاری / جمع آوری |
ضد عفونی چرخ دستی و وسایل جابجایی کالا با تدوین برنامه زمانبندی |
حوزه بازدیدکنندگان |
ممانعت از ورود بازدیدکنندگان فاقد ماسک به داخل سالن های نمایشگاهی |
ارائه خدمات الکترونیک اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان از جمله نقشه و اطلاعات مشارکت کنندگان، مسیر یابی و سایر از بستر اپلیکیشن موبایل نمایشگاه بین المللی تهران و ارسال لینک اپلیکیشن به محض ثبت نام |
ثبت نام آنلاین بازدیدکنندگان از طریق پرتال یا سامانه ثبت نام و خرید آنلاین بلیط |
ایجاد امکان بازدید مجازی نمایشگاهها از طریق پرتال و سایر رسانه های مجازی |
تعلیق جابجایی بازدیدکنندگان با ماشین برقی بدلیل ضرورت رعایت فاصله اجتماعی |
ضد عفونی روزانه و مستمر مسیر تردد بازدیدکنندگان با تامین تجهیزات مکانیزه ذیربط |
تدوین ، ارسال پیام های ایمنی مراقبتی از طریق سیستم پیام کوتاه به بازدیدکنندگان ثبت نام شده و نیز از طریق سیستم صوت محوطه در ایام بازدید |
کنترل و مدیریت ورود و تراکم تعداد بازدیدکنندگان در داخل سالنهای نمایشگاهی |
صرفاً پذیرش بازدیدکنندگان متخصص و اطلاع رسانی عدم پذیرش بازدیدکنندگان عام |
حوزه غرفه سازی |
صدور کارت شناسایی جهت عوامل شرکتهای غرفه ساز بمنظور ممانعت از ورود افراد متفرقه به داخل سالن در ایام قبل از برگزاری نمایشگاه |
الزام کلیه عوامل و کارکنان غرفه ساز به استفاده از ماسک و شیلد و دستکش |
ممنوعیت استفاده از موکت در کف غرف نمایشگاهی در غرف خودساز |
الزام شرکتهای غرفه ساز به اجرای کلیه عملیات ساخت غرفه و رنگ آمیزی در محل کارگاه های خود به نحوی که صرفاً عملیات اسمبل با حداقل کارکنان در نمایشگاه صورت پذیرد |
افزایش عرض راهروهای عبور بازدیدکنندگان در داخل سالن بمنظور رعایت فاصله اجتماعی |
کاهش تراکم و حجم فعالیت های ساخت و ساز با ممنوعیت ساخت طبقه دوم غرف |
رعایت فاصله اجتماعی در بازدید و مذاکره با غرفه داران در طراحی نقشه سالن و طراحی غرف |
توسعه بکارگیری سیستم غرفه سازی پیش ساخته، ماکسیما، مدولار، مدولار ویژه با هدف کاهش زمان و تعداد عوامل ساخت غرفه از طریق مشوق های حمایتی |
استفاده از پوشش های محافظتی (طلق و شیشه) در کانترهای اطلاع رسانی غرف |
نظارت بر طراحی غرفه و محل استقرار کالاهای نمایشی به نحوی که از ازدحام جلوگیری شود و کمترین تداخل در ورود و خروج به غرفه ایجاد گردد. |
ممنوعیت ایجاد ایستگاه پذیرایی عمومی در طراحی غرف |
روشن نگه داشتن کلیه سیستمهای تهویه سالنهای نمایشگاهی در ایام ساخت و ساز |
افزایش ساعات ساخت و ساز غرف نمایشگاهی بمنظور تعدیل تعداد عوامل ساخت و ساز |
رعایت فاصله اجتماعی در طراحی غرف و نظارت در اجرا |
استفاده از ابزارهای تبلیغاتی مجازی و الکترونیکی |
الزام غرفه سازان به طراحی و جانمایی کانترهای اطلاع رسانی با فاصله حداقل 1 متر از راهرو بمنظور ممانعت از ایجاد هر گونه توقف در مسیر بازدید کنندگان در راهروهای اصلی و فرعی |
حوزه غرفه دار (مشارکت کننده) |
مدیریت تعداد نفرات داخل غرفه متناسب با متراژ غرفه: (12 مترمربع 2 نفر - 18 مترمربع 3 نفر – تا 30 متر مربع 5 نفر- از 30 متر به بالا به ازاء هر 25 مترمربع مازاد 2 نفر) |
الزام مشارکت کنندگان به استفاده از ماسک و ترجیحاً دستکش |
استفاده از ظروف پذیرائی یکبار مصرف |
عدم پذیرایی بازدیدکنندگان با نوشیدنی یا اقلام پذیرایی فاقد بسته بندی استاندارد |
عدم پذیرش بازدیدکنندگان فاقد ماسک |
ضرورت تامین و استقرار سطل زباله پدالی درب دار در داخل غرف |
مدیریت توقف بازدیدکنندگان در محل غرفه توسط مدیران غرف |
ضرورت تامین ملزومات و اقلام ضدعفونی (از جمله الکل ، محلول ضدعفونی، ماسک و سایر) جهت ویروس زدائی از تجهیزات مستقر در غرفه و سایر سطوح توسط غرفه داران |
ارائه دستکش یکبار مصرف به بازدیدکنندگان جهت لمس کالاها |
پیش بینی محافظ مناسب در ارائه کالاهای نمایشی مستقر در غرفه |
ممنوعیت بکارگیری افراد فاقد کارت شناسایی جهت ارائه خدمات متفرقه در داخل غرفه |
رعایت فاصله اجتماعی در برگزاری جلسات و نشستها در محل غرفه |
ممنوعیت در پخش اشانتیون های تبلیغاتی در محل غرفه بمنظور اجتناب از هر گونه تجمع |
حوزه برگزارکننده |
ابلاغ دستوالعمل های رعایت پروتکل بهداشتی به مشارکت کنندگان و اخذ تعهد در اجرای مفاد پروتکل به هنگام ثبت نام |
تدوین و ابلاغ چک لیست کنترل روزانه رعایت مفاد پروتکل های بهداشتی توسط غرفه داران و سایر عوامل اجرایی به تفکیک سه دوره آماده سازی – برگزاری و جمع آوری سالنهای نمایشگاهی |
تدوین و ابلاغ چک لیست کنترلی رعایت پروتکل جهت ایجاد امکان خود کنترلی توسط مدیر غرف با امکان برداشت از سایت مجریان برگزاری با نظارت برگزارکننده |
رصد تردد بازدید کنندگان بمنظور رعایت فاصله اجتماعی در داخل سالن |
پیش بینی ایجاد ایستگاه های ضدعفونی در داخل سالن متناسب با متراژ سالن |
نصب علائم راهنمای مسیر بازدید و خروج در کف یا سقف سالنهای نمایشگاهی |
رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در ستاد برگزاری نمایشگاه |
طراحی و اجرای جلسات آموزشی توجیهی مجازی رعایت پروتکل |
ارسال پیام کوتاه از طریق اس ام اس یا کانال مجازی نمایشگاه ذیربط و ارسال هشدارهای مراقبتی و کنترل اقدامات بر اساس چک لیست قبل –حین و دوره جمع آوری نمایشگاه |
مدیریت رعایت پروتکل های بهداشتی در خصوص مراسم افتتاح و بازدیدهای ویژه مقامات با رعایت فاصله اجتماعی |
پخش پیام های هشدار دهنده از طریق سیستم صوت داخل سالن مبنی بر عدم توقف طولانی در غرفه و راهروهای اصلی و رعایت فاصله اجتماعی در بازدید و مذاکرات |
انتخاب و تقدیر از غرفه داران برتر در رعایت پروتکل های بهداشتی |